Klik jika berminat

Khamis, 17 Mac 2011

1+1=3


1+1=3 by AkuMuzikFilem
# 1+1=3. 

Dalam ekonomi dipanggil sinergi. Antara lelaki dan perempuan menghasilkan manusia seperti mereka, sama ada perempuan atau lelaki. Antara aku dan Anis menghasilkan Noah.  Kebanyakan perempuan memang takkan terima formula 1+(1+1), apatah lagi 1+(1+1+1+1). Minoriti saja yang mampu menerima secara rasional dan  berfikiran terbuka. Dan Anis aku, seperti kebanyakan, memang takkan terima langsung 1+(1+1), apatah lagi 1+(1+1+1+1).  

1+(1+1) = (1+1=3)+(1)-2 by AkuMuzikFilem

Cantik tak aku lukis?

25 ulasan:

KHRLHSYM berkata...

dulu aku kira 1 + 1 = 3 tah pakai kaedah ape. aku masih mencari lagi hihi.

Ora is Adzlin berkata...

heheh cute tapi sangat mendalam maksud tu. Sebenarnya bukan perempuan tidak mampu menerima secara rasional dan berfikiran terbuka tentang 1+(1+1), dan 1+(1+1+1+1), tapi cuma tak nak berkongsi hak mereka. itu saja :)

ghost writer berkata...

sebab perempuan nak dia dilebihkan dalam soal kasih sayang,dan kalau lelaki gunakan kaedah macam tuh serasa dowang macam hanya pelengkap kiraan jer...

madu itu manis..dan yang minum madu itu lebih banyak adalah lelaki...

AkuMuzikFilem berkata...

KHRLHSYM

boleh ke 1+1=3? semua mesin kata 2 juga jawapannya. bila kau kata ada kaedah, aku teringat filem 'pi'. 2+2=5 radiohead camne?


Ora is Adzlin

rasional dan terbuka itulah yang kita sebut apabila tidak timbulkan isu berkongsi.



ghost writer

pernah dengar, laki boleh bagi 100% kasih sayang pada 4orang wanita serentak, berlainan wanita, 100% itu terpaksa dibahagi, kerana kawalan emosi dan rasional wanita berbeza dengan lelaki.

axuerha berkata...

ahaks..idea mantap 1+1=3..
pertimbangan dua-dua pihak penting...
Bolehkah lelaki dijamin brlaku adil dr sgala aspek? Bolehkah wanita redha dgn kputusn suaminya demi mndapatkn payung emas d syurga kelak?

Ntahla.. bagi sy zaman skrg, agak mustahil nk dapatkan sume tuh...ramai yg buat sebab nafsu, nak kejar sunnah nabi sedangkan hukum & sunah lain x ikut...
Asyik2, wanita jgk jd mangsa...agaknya sebab tulah wanita lain pn trauma sampai ada yg cemburu buta sgt sampai hilang prtimbangan..heee.. kasi potong...

Khairul Antasha berkata...

comel la lukis mcm tu.. :)

1+(1+1)= buat wanita sakit hati, sakit jiwa

1+(1+1+1+1)= buat wanita parah

keadilan hanya pd awalnya

kalau 1+(1+1+1+1) berlandaskan kerana agama. kerana Allah.. mungkin akan membahagiakan semua pihak. tp kalau dah sedari awal cetek, pincanglah jadinya..

sekian... :)

bila nak upload gmbr Noah? nak tengok... suka cium bau baby... :)

Jari Berbicara berkata...

Haih....3 bulan jugak la gembira baru bergelar abah tak hilang...Noah!! meh sini nak peluk meh...

ghost writer berkata...

pernah dan itu cuma teori saja.yang acapkali didengar bila disoal pada praktiknya selalu gagal.

AkuMuzikFilem berkata...

ghost writer

sokong. cuma, terlintas juga teori itu juga mungkin bersandar atas pemerhatian lepas. yang gagal itu pula umpama setitik nila yang merosakkan susu sebelanga. secara general, itulah sifat lelaki.

AkuMuzikFilem berkata...

axuerha

sokong. saya tak suka laki yang pegang sunnah nabi kononnya, tapi sunnah lain yang lebih mudah taknak buat. dijamin atau tak, semua perkara di dunia ni takde jaminan, semua ada risiko, maka, ikutlah naluri, rasa yakin, lepaskan suamimu untuk kamu dimadukan


khairul antasha

hehe thanx. ada bakat melukis juga rupanya aku ni. lelaki2 semua kalau rasa mampu serba semua, bolehlah cuba minta keizinan isteri.


jari berbicara


mana ada 3bulan. sebulan ja baru. lagi pun, ini bukan artikel tentang anak.

skandaLdariLangit berkata...

lelaki. mudahnya..

mahu cari yg open. carilah gadis blogger.

tapi.

ska gadis blogger tidak mencari jejaka blogger kerana mereka gemar menggunakan kaedah ini tanpa alasan lain.

fahamkah?

AkuMuzikFilem berkata...

ska

faham2. huhu. terasa cam kena marah pulak.

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali berkata...

jap jap jap..pending jap..aku xpaham nii..

gadis berkata...

saya boleh terima.


bukankah kita semua hanya pinjaman dariNya? apa salahnya berkongsi,kan?

tapi ramai je pompuan tamak di luar sana.

dan saya jadi------ sayu

skandaLdariLangit berkata...

haha. mana marah. Allah dah kata boleh, takkan manusia kerdil mcm ska ni nak kata tak usah.

cuma kena lah tepat pada kenapa, juga kemampuannya..

kemampuan ni ada banyak. antaranya, nafkah both zahir batin, means including kewangan,

dan juga kemampuan dari segi adil.

kalau rasa tak mampu bertindak adil, usah cuba, meletakkan kaki sendiri dalam api neraka..

kadang2 lelaki lebih fikirkan nikmat, berbanding memikirkan tempat lelaki sebagai pemimpin dan pembimbing..

bukan berkata begini kerana ska seorang perempuan yg berusaha berkata tidak. tapi sebetulnya begitu..

jelaskan? :)

sahromnasrudin berkata...

teringat kat sebuah album underground sekitar akhir 90-an yang tajuknya 1+1=3..rasanya dari band nice stupid playground kot huhuhuhhh

Abang Zam berkata...

hoho..jap aku pikir..arrggh

APAN berkata...

haha...baik punye present kat gambo tuh...
sampai bile la pompuan nak ubah pikiran mereka2.huhu...

AkuMuzikFilem berkata...

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali

hehe. orang perempuan patut kena faham. kalau tak, sedar2 dah jadi madu.


gadis

suka. betullah. terjumpa juga minoriti macam yang saya sebut.


ska

sokong. tak suka lelaki yang guna alasan sunnah, padahal sunnah lain yang lebih mudah tak terbuat. rasa suami kamu mampu, adil, sabar, berilah keizinan pada suami

AkuMuzikFilem berkata...

sahromnasrudin

aah betul la tu. cek wiki, tajuk album 1+1=3 boys and girls. ada lagi lagu dorang keluar kadang2 kat xfresh fm. lagu dorang pernah jadi soundtrack filem hollywood ke hong kong


abang zam

oh abang zam. pendek saja entri ini. cuba lagi. hehe


apan

bukan salah mereka. itu nature wanita. kita laki jaga mereka dengan baik. bimbing mereka supaya lebih menerima

Tanpa Nama berkata...

lelaki,kalau bab kahwin lebih dari satu, memang pandai ikut sunnah. tapi kalau bab-bab lain pandai ke nak ikut sunnah, kot-kot macam-macam alasan diberikan (^_^)

wanita mungkin boleh menerima kehidupan bermadu seandainya lelaki tu mampu berlaku adil dari segala aspek (kasih sayang, agama, wang ringgit, dll.). tapi kalau kehidupan bermadu boleh merosakkan sesebuah keluarga, elok dijauhkan.

neway, komunikasi dua hala sangat penting dalam sesebuah keluarga.

inikan memimpin keluarga pun tak mampu tapi berangan untuk berkahwin lebih.

skandaLdariLangit berkata...

kau cepat je kan suruh bagi keizinan? lol :p

Tanpa Nama berkata...

perempuan kebanyakan memang tamak dan tak nak berkongsi. kebanyakan yang rela berkongsi kerana risau akan dirinya bakal membujang di kemudian hari.

AkuMuzikFilem berkata...

anon1

aduh, emo semacam je nada tulisan cik anon ni.haha. persis seorang yang aku kenal. tapi betul lah tu. kalau mampu serba serbi, cik anon bagi ke?


ska

haha dah cukup kriteria, kenala bagi izin


anon2

suami itu pinjaman tuhan kepada wanita. kesian kat perempuan2 yang terbujang lama sebab nisbah perempuan kepada laki besar. hehe

Tanpa Nama berkata...

bagi but forget me in his life sebab akan banyak mendatangkan masalah nanti.