Klik jika berminat

Khamis, 13 Januari 2011

Ana Raffali menang, saya okay!

Dipetik dari laman Facebook cik Ana

Aku kira ini entri yang pendek. Lewat dari kehangatannya, biarlah, bagi aku, menyatakan kebenaran tiada tarikh luput. Tak banyak nak dikatakan kali ini, tak terfikir pun untuk menulis tentang ini. Cuma terasa ‘bertanggungjawab’ untuk menulis, nak-nak terbaca Utusan hari ini, ada tajuk “Ana Raffali terkilan kemenangannya di AJL25 dipertikai”.  Ana Raffali menang. ok ape? M. Nasir kot juri, ingat dia buta seni ke. Takkan nak bagi budak AF plak, lagi haru.haha. Faizal Tahir? Its not Faizal Tahir, its his song composer. Ini juara LAGU. So komposer la menang, dan dia deserve untuk persembahan terbaik kan. Lagi satu, sesuatu lagu bukan diukur atas populariti, tapi kualitinya, ini bukan anugerah lagu popular kan? Tapi aku lagi prefer lagu Pelita dari A.P.I (Angkatan Pemuzik Indie kot?) untuk AJL kali ni. Takpelah, mana-mana sama je, ini tanda kebangkitan pemuzik bebas yang buat lagu sendiri, takde komposer pun boleh hidup, better dari bagi budak AF menang kan, buat lagu pun tak pandai (kecuali Aizat), takde orang buat lagu, hidup segan, mati pun tak mahu. Akhir sekali, aku tulis ni bukan sebab dia kakak member aku (satu batch dulu), si Ana pun tak kenal aku siapa. Hehe. Tapi memang fakta kenapa kemenangan dia tak wajar dipertikai.

15 ulasan:

zulkbo berkata...

salam..
saya pun okey juga..
kesian pulak sapa
yang tak puas hatinya..


**backlinks tu maksudnya,link yang masuk dan keluar ke blog kita secara tak langsung memudahkan carian enjin google dan sebagainya access ke blog kita..satu lagi banyknya link yang baik akan menyumbangkan page rank yang baik untuk blog kita mendapat tempat pertama du muka hadapan carian enjin..ada info dalam omputeh:

http://en.wikipedia.org/wiki/Backlinks

Cik SHiNJU berkata...

Salam..

ana raffali dpt duit,
mereka yg x puas hati tu dpt dosa
kering..huhuh

AkuMuzikFilem berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
AkuMuzikFilem berkata...

Salam dijawab

zulkbo : ow ok trima kasih. eh macam da faham sebelum sempat masuk ke wiki.hehe.

shinju lala : betul juga tu. dia menang dapat duit pun, bukan sebab undi sms yg habiskan duit orang lain.

Cik SHiNJU berkata...

Weh rodong...
letak la shoutmix kat blog aok nih..
Senang nak borak2..Anak2 DJ tu kami la 5 bradik (5 robindas) mcm url add tu fiverobindas.blogspot.com.
DJ = Daud Jaafar

Busana India berkata...

aku harap sgt fynn jamal masuk AJL tahun depan..huhu~

AkuMuzikFilem berkata...

Cik SHiNJU

Baiklah demenye cik shinju, memang cadang nak letak pun, tapi tak tahu camne, tapi senang je nak cari camne kn, hehe, lg 1 terfikir takut berat blog ni, dulu ingat nak wat sede2 je blog ni, tapi cam makin galak plak kawannye ni.hehe

AkuMuzikFilem berkata...

edOte

Who is Fynn Jamal? Jamal Abdillah ke? maaflah tak tahu. huhu

AkuMuzikFilem berkata...

Aku suka entri seorang sahabat blogger tentang kemenangan Ana Raffali, lebih mendalam dan bermaklumat. Walau agak lewat dari kehangatannya, tapi aku pasti sejarah pasti berulang. History repeat itself. AJL kan setiap tahun.

Irama Kebenaran
http://iramakebenaran.blogspot.com/2011/01/keroncong-untuk-ana.html

hans berkata...

den no hal dia menang
suka lirik lagu tu

p/s : owh...kamu tahu tak blog mana lagi yang fokus pasal filem?
kalau ada bagitahu saya dekat email yang saya letak dkt entry tu yer...anyway..thanks coz sudi tinggalkan link...mungkin nanti kamu boleh jadi salah seorang responden saya..kamu sudi?

AkuMuzikFilem berkata...

Boleh sangat, memang suka betul mengomen filem ni. huhu. hobi.
ada 1 blog pasal filem, mungkin sedare suka sentuhan tulisan dia, ala2 kiut sikit, jenis movie dia komen filem cinta, life, jenis filem yang real life punya story la. Blog dia pun cantik, cam ada ciri feminisme sket.

The Owner of Lonely Heart
http://ralphsody-ralphsody.blogspot.com/

. berkata...

Pasal anna raffali ni; hmm kesian gak dia walaupun menang tapi ramai tak suka. ada cakap lagu tak best. apapun ini padangan ikhlas dari aku, dia punya music ada kaler tersendiri dan buat aku "boleh dengar" lagu dia. terus terang aku katakan aku memang choosy memilih lagu untuk di dengar tapi bagi aku lagu anna ini agak sedap didengar oleh telinga aku; daripada arrangement ke chorus boleh tahan, pemilihan tajuk lagu pun agak cool. apa tajuk dia? sesiapa boleh ingatkan aku? haha. bunyi cello (tah cello ke tak) di intro tu amat sedap. cukup dengan anna raffali; dia pun banyak supporters. p/s : 1st time dengar lagu anna raffali dekat AJL 2011.

petikan dari blog aku :p

AkuMuzikFilem berkata...

khairul hisyam

aah ada baca entri kau tu.hehe. memang petikan dari blog kau, takpe, itu memang buah fikiran yang kita fikir, pengulangan bukan kesalahan

Raden berkata...

aku suke yuna sbb die tggi. aku nk tggi cam die
oke. komen aku xde kne mngene
hee

AkuMuzikFilem berkata...

kalau rendah cun okay juga ape. yuna tinggi sangat ke? kurus je lebih, ilusi mata kot